De Indische School

grootmediumklein

  • over de Indische School
    • inleiding
    • adviescommissie
    • subsidieverschaffers
  • de lessen
    • 2008
      • vak
      • lesrooster
    • 2009
      • vak
      • lesrooster
    • 2010
      • vak
      • lesrooster
  • de docenten
  • colofon
    • contact
    • sitebouw
    • links
  • zoek

sitemap

  • over de Indische School
    • inleiding
    • adviescommissie
    • subsidieverschaffers
  • de lessen
    • 2008
      • vak
        • aardrijkskunde (docenten | lesrooster)
        • economie (docenten | lesrooster)
        • geschiedenis (docenten | lesrooster)
        • godsdienst en levensbeschouwing (docenten | lesrooster)
        • kunstgeschiedenis (docenten | lesrooster)
        • maatschappijleer (docenten | lesrooster)
        • muziek (docenten | lesrooster)
        • staatkunde (docenten | lesrooster)
        • taal (docenten | lesrooster)
      • lesrooster
        • Breuklijnen en botsingen in de Molukse samenlevingen; Een eerste kennismaking
        • Cultuur in Batavia tijdens de VOC
        • De basisprincipes van de gamelan; Gotong Royong, samen aan de slag
        • De bouw van burgerlijke openbare werken in Nederlands-Indië, 1800-1950
        • De breekbare band met het vaderland; Literatuur en beeldvorming in de Compagniestijd
        • De Chinese Raad (Kong Koan) en de Chinese samenleving in 19e-eeuws Batavia
        • De Ethische Politiek (1900-1942)
        • De multiculturele kolonie; Maatschappelijke verhoudingen in Nederlands-Indië, 1850-1942
        • De rechtspositie van de verschillende bevolkingsgroepen in Indië tot 1942; Over de classificatie, gelijkstelling en het onderdaanschap van de bevolkingsgroepen van Nederlands-Indië
        • De Repatriëring
        • De Tweede Wereldoorlog in Nederlands-Indië
        • Godsdienstpolitiek in Nederlands-Indië 1816-1942
        • Het Cultuurstelsel en de Indische Bourgeoisie (1830-1870)
        • Het economische leven in Nederlands-Indië
        • Indisch en Moluks religieus leven in na-oorlogs Nederland
        • Indorock en Indische jeugdcultuur in Nederland
        • Max Havelaar of de invloed van de populaire media op de herinnering aan Indië
        • Na de oorlog: van bersiap tot Linggadjati, 1945-1946
        • Romantiek en nuchterheid; De Indische literatuur van de negentiende eeuw
        • Staatkundige ontwikkelingen in Indië
        • Tekst en tekstinterpretatie; Indische poëzie en de beeldvorming
        • Theater in de tropen; Het culturele leven in Indië 1811-1942
    • 2009
      • vak
        • aardrijkskunde (docenten | lesrooster)
        • biologie (docenten | lesrooster)
        • economie (docenten | lesrooster)
        • geschiedenis (docenten | lesrooster)
        • godsdienst en levensbeschouwing (docenten | lesrooster)
        • gymnastiek (docenten | lesrooster)
        • kunstgeschiedenis (docenten | lesrooster)
        • maatschappijleer (docenten | lesrooster)
        • muziek (docenten | lesrooster)
        • staatkunde (docenten | lesrooster)
        • taal (docenten | lesrooster)
      • lesrooster
        • Breuklijnen en botsingen in de Molukse samenlevingen; Een eerste kennismaking
        • De 'bola' is rond; Sport in Indië
        • De basisprincipes van de gamelan; Gotong Royong, samen aan de slag
        • De bouw van burgerlijke openbare werken in Nederlands-Indië, 1800-1950
        • De breekbare band met het vaderland; Literatuur en beeldvorming in de Compagniestijd
        • De Ethische Politiek (1900-1942)
        • De multiculturele kolonie; Maatschappelijke verhoudingen in Nederlands-Indië, 1850-1942
        • De rechtspositie van de verschillende bevolkingsgroepen in Indië tot 1942; Over de classificatie, gelijkstelling en het onderdaanschap van de bevolkingsgroepen van Nederlands-Indië
        • De Repatriëring
        • De Tweede Wereldoorlog in Nederlands-Indië
        • Godsdienstpolitiek in Nederlands-Indië 1816-1942
        • Het Britse tussenbestuur in Indië, 1811-1816
        • Het KNIL, midden in de Indische maatschappij
        • Indisch en Moluks religieus leven in na-oorlogs Nederland
        • Max Havelaar of de invloed van de populaire media op de herinnering aan Indië
        • Na de oorlog: van bersiap tot Linggadjati, 1945-1946
        • Nieuw-Guinea, land voor Indo-kolonisten en Papoea's?
        • Op zoek naar de 'missing link' in Indië
        • Politionele Acties, niets meer of minder dan gewoon oorlog
        • Rijkdom vergaren en technisch vernieuwen; De Java-suikerindustrie tijdens het Cultuurstelsel
        • Romantiek en nuchterheid; De Indische literatuur van de negentiende eeuw
        • Staatkundige ontwikkelingen in Indië
        • Theater in de tropen; Het culturele leven in Indië 1811-1942
        • Zendelingen en missionarissen in Nederlands Indië 1800-1960; Culturen die elkaar ontmoeten
    • 2010
      • vak
        • geschiedenis (docenten | lesrooster)
        • staatkunde (docenten | lesrooster)
        • taal (docenten | lesrooster)
      • lesrooster
        • Bestuurlijke verhoudingen op Java ten tijde van de Max Havelaar (1850-1860)
        • De invloed van de Max Havelaar op het bestuur
        • De Max Havelaar verfilmd: herhaling en vernieuwing
        • Het Indië van Multatuli
  • de docenten
  • colofon
    • contact
    • sitebouw
    • links
  • nieuws
    • Docenten Indische School op Tong Tong Festival 2013
  • disclaimer

nieuws

27 april 2013 -- Op het Tong Tong Festival zijn geen lessen uit de Indische School te volgen, maar meerdere docenten van de Indische School staan wel geprogrammeerd.

> lees verder

  • sitemap
  • disclaimer

© stichting Tong Tong